«ازجنس نـــــور»

قالب وبلاگ
نويسندگان
لوگو همسنگران


بصیرت-و-استقامت

بصیرت و استقامت + (فایل‌های دو کارت پستال وخلاصه فصول)

توضیحاتی درباره‌ی کتاب «بصیرت و استقامت»

این كتاب برگرفته از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره‌ی دو موضوع کلیدی «بصیرت و استقامت» می‌باشد كه از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون جمع‌آوری شده است. اکثر مطالبی که از معظم‌له جمع‌آوری شده است، بیاناتی است که ایشان در خطبه‌های نمازجمعه یا مراسم‌های سالگرد رحلت حضرت امامرضوان‌الله‌تعالیعلیه ایراد فرموده‌اند. همچنین در انتهای کتاب ضمیمه‌ای تحت عنوان «فتنه» قرار دارد كه به توصیف شرایط فتنه می‌پردازد. نکته‌ی مهم این کتاب این است که مباحث مطروحه در آن، بر خلاف  بعضی از کتاب‌هایی که ناظر به فتنه‌ی 88 هستند، عمقی و مبنایی بوده و شامل مباحث قرآنی و روایی معظم‌له در طول سال‌های مختلف حیاتِ شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب است.


در ابتدای کتاب، مقدمه‌ای با موضوع خردمندان و اولی‌الالباب آمده و پس از توضیح پیرامون این طبقه، وجود خرد را مقدمه‌ای برای ایمانی آگاهانه و از روی بصیرت ذکر می‌کنند و چنین ایمانی را مطلوب اسلام میدانند؛ ایمانی از روی بینش، درک، شعور و آگاهی کامل.


پس از مقدمه، قسمتی از خطبه‌ی 173 امیرالمؤمنینعلیه‌السلام که در جنگ صفین فرموده‌اند و مقام معظم رهبری بسیار روی آن تأکید داشته و دارند آورده شده؛ «وَ قد فُتح بابُ الحَربِ بینکم و بینَ أهلِ القِبلهِ وَ لا یحْمِل هذَا الْعِلْمَ اِلاَّ اَهْلِ الْبَصَرِ وَ الصَّبْر»

در ادامه، کتاب به دو فصل بصیرت و استقامت و یک ضمیمه‌ی فتنه با بخش‌های ذیل تقسیم می‌گردد:

بصیرت: توضیحاتی در رابطه با بصیرت، نکاتی از تاریخ اسلام، راه حصول بصیرت، نکات، چند توصیه.


خلاصه‌ی فصل اول کتاب (بصیرت)

استقامت: توضیحاتی در رابطه با استقامت، حفظ صراط مستقیم، الگوی استقامت، استقامت حسینی و استقامت خمینی، آفات استقامت، یک مثال تاریخی و چند نکته، استنتاج.


خلاصه‌ی فصل دوم کتاب (استقامت)

فتنه: توضیحاتی در رابطه با فتنه، فتنه‌ی جمل و فتنه‌ی خوارج، فتنه‌ی عظما.

خلاصه‌ی ضمیه‌‌ی کتاب (فتنه)

خرید اینترنتی کتاب




کارت پستال‌ها:

همراه کتاب، دو عدد کارت پستال به نام‌های «صحیفه‌ی بصیرت» و «صحیفه‌ی استقامت» نیز به عنوان هدیه وجود دارد که فایل این کارت پستال ها در ادامه می‌آید:


صحیفه‌ی بصیرت:



sahifeye-basirat-dakhel sahifeye-basirat-biroon

داخل کارت بیرون کارت

صحیفه‌ی استقامت:

sahifeye-esteghamat-dakhel sahifeye-esteghamat-biroon

داخل کارت بیرون کارت

 

 

 

منبع : جهادی



برچسب‌ها: <-TagName->
[ 12 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 20:58 ] [ الهام انصاری ] [ ]
.: web Themes By shiaweb :.
درباره وبلاگ

سلام بر تو اي رهبر غريبم، سلام بر تو نايب امام غايبم، سلام بر تو كه از سلاله ي پاك رسول الله اي، سلام بر تو كه بوي خميني ميدهي، سلام بر تو كه يادآورخون شهدايي، رهبر من سلام، ميدانم وقتي اشك بر چشم آوردي و جانت را ناقابل ناميدي من و امثال من كه ادعاي اين را داريم كه پيروت هستيم بايد ميميرديم اما فقط نظاره گربوديم و فرياد زديم جانم فداي رهبر اماكدام فدايي؟؟؟؟ چه صبري داري آقاي من.صبرت مرا ياد صبر علي ع مي اندازد كلامت خطابه هاي رسول ا... را يادمان مي آرد. لبخندت شكفتن شكوفه هاي بهاري را برايم متجلي ميسازد گفتيم خوني كه در رگ ماست هديه به توست اما حتي حرفهايت را نشنيديم و فقط... ميدانم آقاي من،دلت را سوزانديم. رهبرم.ميبخشي ما را؟؟؟
طراح قالب
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 9786
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1